מדברי הרב בעניין 'מנהג ישראל'
מלמד אחרי היטהרו ביום הכיפורים בא להדבק עם בוראו בסוכה.
אחרי יום הכפורים, אחרי חשבון הנפש של היהודי וניקיונה ביום הקדוש הזה, אחרי טוהר נפשו ולבבו, אחרי שהתוודה על כל הבליו ושיגיונותיו, שנכשל בהם, ובא לידי החלטה גמורה ביום הקדוש, לחיות חיים טהורים, לשפר מעשיו ומידותיו, להיזהר מעבירות שבין אדם למקום ובין אדם לחברו, ולהיות טוב למקום וטוב לבריות - יבוא היהודי להתלונן בצל שדי בסוכת מצווה, להתבודד ולהדבק עם בוראו.
חכם יהודה לייב דון יחיא, בכורי יהודה, חלק א', דף 28, לוצין, תרצ"ג (1933) מתוך 'החכם היומי'