מדברי הרב בעניין 'לימוד התורה'
מלמד שחידושיו בתורה כלבוש המעטף את אורה, ואז עוטה בה כיריעה.
'עוטה אור כשלמה נוטה שמים כיריעה' - אפשר לפרש על מי מה שאמרו חכמינו זיכרונם לברכה: שהמחדש חידושים בתורה בורא שמיים חדשים, והנה המחדש חידושים בתורה נחשב כלבוש לתורה, שעושה לה פירוש חדש כמו שמלה חדשה וחלק של חכמים וזה שאמר הכתוב: 'עוטה אור כשלמה' - שמעטף התורה הנקראת אור, ככתוב: 'כי נר מצווה ותורה אור' - אז 'נוטה שמיים כיריעה'.
חכם כדיר שלמה עטון, בנימין צעיר, עמ' ט תל אביב תשל"ח (1978) מתוך 'החכם היומי'