מדברי הרב בעניין 'מנהג ישראל'
מלמד הטעם שאנו קמים מפני החכם, שכל מקום מקומו.
עניין הקימה שאנו קמים מפני החכם, יש בו שני סוגים - מצד הכבוד ומצד המורא:
מצד הכבוד - שמראה עצמו, שהוא קם לשמשו 'בקום ועשה'. אם החכם רוצה באיזה תשמיש והוצרך לאיזה דבר, לכך קמים מפניו, לומר שאנו מזומנים לכבדו.
וגם יש בו מצד המורא - שמא החכם רצונו ליישב בכאן, בזה המקום ולדבר איזה דבר. ולכך אנו קמים מפני החכם לומר, שיש לנו מורא ליישב במקומו, שהוא מקומנו.
חכם יהודה בן מויאל , שבט יהודה, עמ' קמ"ד, ירושלים, תשנ"ד (1994) מתוך 'החכם היומי'