מדברי הרב בעניין 'לימוד התורה'
מלמד כי ינצו אנשים, בתלמידי חכמים שנחלקו בדברי תורה
'וכי ינצו אנשים ונגפו אשה הרה, ויצאו ילדיה ולא יהיה אסון, ענוש יענש כאשר ישית עליו בעל האשה, ונתן בפלילים' - על דרך הדרש, שאשה שכאן מתייחס לתורה, שהתורה נמשלה לאשה, כמו שכתוב בגמרא יבמות על הפסוק: 'מצא אשה מצא טוב ויפק רצון מה'' ... שהתורה נמשלה לאשה, יוצא ממנה 'רצון', שהם אותיות 'נוצר', שנוצרים דינים חדשים בתורה על ידי התלמידי חכמים, שזהו רצון ה' יתברך.
ומעתה כך פירוש הפסוק: 'וכי ינצו אנשים' - היינו החכמים, 'ונגפו אשה הרה' - היינו שנחלקו בדברי תורה ומריבים זה עם זה בסברות ובראיות. ובזמן שלומדים לשמה, הרי ודאי 'לא יהיה אסון' - שהיא המיתה, לפי שעל התורה נאמר 'אורך ימים בימינה'. ... אבל אם אחד מהחכמים אינו עוסק בתורה לשמה, ועל ידי זה תולה בלימודו דינים שאינם לאמיתה של תורה, אז 'ענוש יענש כאשר ישית עליו בעל האשה ונתן בפלילים' - היינו הקדוש ברוך הוא שהוא בעל התורה, יענישו בבית דין של מעלה.
חכם שלמה סלימאן פרץ, חכמת שלמה, עמו' קפג-קפד, הוצאת משה פרץ, ירושלים, תשס"ב (2002). מתוך 'החכם היומי'