נותן טעם לאמירת 'שבת שלום', שהשבת הוא תיקון השלום.
גם כן אפשר לתת טעם למה אנחנו אומרים ביום השבת: 'שבת שלום'. ... ואם כן בזה השבת, שהוא תיקון הברית כנזכר למעלה, לכן בבוא יום השבת אנחנו אומרים זה לזה 'שבת שלום' - ראשי תיבות: 'שבת בשמירתו תיקון שלום'. ... ואומרים זה לזה להזהיר שישמרו השבת כראוי כדי שיתוקן זה העוון ונזכה לגאולה.
חכם יעקב סוכרי , יורו משפטיך ליעקב, עמ' ל"ד ב' , הוצאת אליהו משה דוויך הכהן, כלכתא, תרמ"ב (1882) מתוך 'החכם היומי'