מדברי הרב בעניין 'לימוד התורה'
מלמד שהכל שווים אצל התורה, ואין אחד ראוי לכתרה יותר מזולתו.
'נשוא את ראש בני גרשון גם הם' - מדוע לא נמסר משא הארון לגרשון הבכור, לכבדו ביתר שאת ועוז התורה, אשר לה משפט הבכורה? - ובאה התורה לרמוז לנו: שאצל התורה הכל שווין, להורות לנו שכתר תורה הפקר לכל, ועל כן לא ניתן הארון אל הבכור, שלא יהיה תפארתו לומר: אני ראוי לכתר תורה יותר מזולתי, אלא הכל שווין בה.
חכם אברהם הררי רפול, אמרי אברהם, עמוד ע"ד, הוצאת בני המחבר, ירושלים תש"ע (2010) מתוך 'החכם היומי'