מדברי הרב בעניין 'מסורת אבות'
מלמד שהטרוד במזונותיו, לוקח השבת לעסוק בתורה.
'כי אקח מועד אני מישרים אשפוט' - שאם בעל הבית, העוסק במלאכה כל ימי השבוע, וממעט בעסק התורה, אך בשבתות ובימים טובים הוא עוסק בתורה ככל הצורך, אז אין עליו עונש כל כך על ימי החול, לפי שהוא טרוד במזונותיו. והראיה שבשבת ויום טוב, שהוא פנוי, עושה חיובו.
וזה אומרו: 'כי אקח מועד' - דהיינו שהקדוש ברוך הוא אומר: אם אקח השבת והמועד לעסק תורתי, אז 'מישרים אשפוט' - רוצה לומר: אשפוט את האדם ההוא במישור.
חכם משה דוויק הכהן קצאב , קנה המידה, עמ' ק"י, הוצאת מכון הכתב, ירושלים תשס"א (2001) מתוך 'החכם היומי'