מדברי הרב בעניין 'לימוד התורה'
מלמד שמי שהוא עניו, השכינה שורה עליו, ונפתחים לו שערי אורה.
מצאנו שהתורה נקראת מים, והמים אינו רודף אלא למקום נמוך, שהם הענווים והעלובים, שאינם עולבים, ומשימים עצמם כמו שאינם, כמו שנאמר על פי 'ומתחת זרועות עולם', ופסוק 'ממדבר מתנה' - אם יהיה האדם מתחת עצמו זרועות עולם, או אם ישים עצמו כמדבר הזה, שהכל דשים בו ושותק, התורה ניתנת לו במתנה. ולכן מצאנו בית הלל, שהיה עניו ונמוך רוח, מלפני בית שמאי, שהיו קפדנים - שהלכה כבית הלל. וכן מצאנו בגמרא, מי שהוא עניו השכינה שורה עליו, ונפתחים לו שערי אורה והאמת, ולכן הלכה כמותו.
חכם פנחס טבול, ויעמוד פנחס, מאמר י"ג לנפטר, עמ' קלח, הוצאת שירי דוד, ירושלים, תשנ"ו (1996) מתוך 'החכם היומי'