מדברי הרב בעניין 'לימוד התורה'
מלמד מאמרו יתברך: ויהי אור, וממילא יהי אור התורה בעולם.
'ויאמר א-לוהים: יהי אור, ויהי אור' - למה לא אמר: 'ויהי כן' כשאר מאמרים? - אבל הכוונה כי בהיות אור בעולם, יכול אדם לקרוא בתורה, אבל בחושך לא יתכן לקרוא בתורה, וזה אומרו: 'ויאמר א-לוהים יהי אור' - וממילא יהי אור התורה בעולם, שנאמר: 'כי נר מצווה ותורה אור', לכך אמר 'ויהי אור' - נמצא האור בעולם נברא כדי לקרוא בתורה, שהוא קיום העולם.
חכם דוד קצין, 'ויאסוף דוד', עמ' א' הוצאת המשפחה, בני ברק, תשל"ו (1976) מתוך 'החכם היומי'