מדברי הרב בעניין 'מסורת אבות'
מלמד שזכה עשיו שהיה משמש לאביו, ויעקב לא היה לו פנאי.
'ויאהב יצחק את עשו כי ציד בפיו' - ראוי להבין למה תקע יצחק את אהבתו בעשו ולא אהב את יעקב. ועוד למה יצחק קרא לעשו לברכו וליעקב למה לא קרא לברכו, והלא אם יהיה לאדם אלף בנים כולם שווים כמבואר: 'רחמנו כרחם אב על בנים'. - האמנם, להודיעך מה שתקע יצחק אהבתו בעשו מפני שהיה סבור שהוא הבכור, ורבקה לא הגידה ליצחק כשהלכה לדרוש את ה' מה שנאמר לה ... שטיפה ראשונה היתה ליעקב כמשל השפורפרת. ומסיבת שהיה עשו תמיד משמש ליצחק, ביום ובלילה, ויעקב היה 'יושב אהלים' - עוסק בתורה ולא היה לו פנאי לבוא ולשמש לאביו. מהסיבה הזאת זכרה התורה: 'ויאהב יצחק את עשו ורבקה אוהבת את יעקב'.
חכם עזרא הבבלי, ספר נתיבות שלום, פרושים בסדר התורה ודרשות, פר' תולדות דף י"ח, דפוס יונה כמוהר"ר יעקב, קושטאנדינה, שנת תק"ז (1747). מתוך 'החכם היומי'