מדברי הרב בעניין 'לימוד התורה'
מלמד שאין מחשיבים תשובת מורה בשכר עד שתהא תשובתו ניכרת.
מלמד תינוקות של בית רב במוסדות 'אהלי יוסף יצחק', שביום טוב הראשון של שמיני עצרת, לקח כסף מביתו, והוציאם עימו, והלך לבנק והפקידם שם. גם חתם שמו על ההפקדה. החתימה היתה בכתב צרפתית, והיו שם יהודים עובדים, והם הוציאו קול בעיר, שהחכמים מחללי יום טוב. ושאל מנהל המוסד, האם הוא יכול לסלקו על פי הדין, היות וכל מטרת המוסד הוא לחנך תלמידים בדרך התורה ...
והיה מקום לומר, שאם יעשה תשובה, ויקבל על עצמו להיזהר מהיום והלאה מכל שמץ עבירה - אין מעבירין אותו. ... מה שאין כן בנידון שלנו, מכיוון שהוא מלמד בשכר אפילו הוא אומר שחזר בתשובה, אין תשובתו ניכרת, והרי זה דומה למה שכתב מרן ביורה דעה סימן קי"ט במי שמוכר דברים אסורים, שאין לו תקנה עד שילך למקום אבדה ויחזיר אבדה, שניכר מתוך מעשיו, שבוודאי היא בלי הערמה. ואם כן גם בנידון שלנו כל עוד שלא ניכר מתוך מעשיו, שתשובתו היא לשמה, לא נחשיב לתשובתו תשובה.
חכם שמעון דיין , זהב שבא, סימן ל"ח, עמ' ק"ב-ק"ד, דפוס יצחק ואליהו אביקסיס, ירושלים, תשל"ז (1977) מתוך 'החכם היומי'