מדברי הרב בעניין 'מסורת אבות'
מלמד שמקבל שכר ישיבת בית כנסת גם שאינו יודע להתפלל.
'ממשכימי בבוקר - שכר ירדופו' - נקדים ששכר ישיבת בית הכנסת היא עצמה מצווה, ומזה ילמד האדם שלא יאמר: אני איני יודע להתפלל, אם כן מה אעשה אם אלך לבית הכנסת. וגם כן שלא יאמר אדם שלא אמצא מנין - זה אינו, ששכר בית הכנסת, מצווה אפילו ישיבתה. מעתה זה אומרו: 'ישב בדד וידום' - רצונו לומר שאפילו 'ישב בדד' - שלא יש מנין בבית הכנסת, וגם כן 'וידום' - שלא יודע להתפלל, אפילו כך ילך לבית הכנסת. ולמה? - 'כי נטל עליו', שנוטל שכר על זה.
חכם יעקב פאריינטי, שארית יעקב, עמ' 157, דפוס 'דף חן', ירושלים, תשמ"ג (1983) מתוך 'החכם היומי'